Nu när värmen ’äntligen’ har gått över till en frisk höstkänsla bubblar det inombords. Jag har haft ett minst sagt fullspäckat och lärorikt år, som har gjort mig rik på erfarenheter. Men som alltid räcker inte tiden till och det är därför som jag längtar till den här riktigt kyliga vintern. När man kan stanna inne och inte få skuldkänslor för att det är så fint väder ute, ni förstår kanske? När jag får julbaka och slå mig ner framför brasan och skumma igenom en tidning eller bara slå på en dokumentär på Netflix. Ladda upp batterierna och omge mig av personer som stärker mig rent mentalt och ger mig den extra motivationen som behövs.

Jag är född på 90-talet och är alltså uppväxt med dator, streaming och sociala medier. Därför blir jag lite extra uppspelt över att vår omslagsprofil för detta nummer är den otroligt framgångsrika influencern Therése Lindgren. Vi träffade henne en solig dag i Stockholm där hon bl.a. berättade om vilka hennes drivkrafter är och varför hon har blivit den hon är idag. Therése är inte ´bara´ en YouTube-stjärna – hon är författare, har en egen Webb TV-serie och driver ett eget skönhetsmärke. Intervjun med Therése hittar du på s. 24.

Som nyexaminerad kommunikatör blev jag även imponerad av de otroligt drivna personerna som vi träffade på Berghs School of Communication. Christopher Waldekrantz, marknadschef, och Marie Alani, programansvarig, har både erfarenhet och insikt i vad som krävs i en av världens mest snabbrörliga bransch. Vad är deras syn på dagens kommunikationsfrågor, och hur skapar man sig en karriär inom en så pass hård och snabbutvecklande bransch? Vi träffar även en av Berghs utexaminerade, Maria Lashari, som idag arbetar som Art Director i Paris (s. 30-35).

Blir du ressugen av att läsa om Marias karriär utomlands tipsar vi om sevärdheter i både Berlin (s. 60) och New York (s. 62), två städer som ligger mig varmt om hjärtat. Har du någonsin besökt The Big Apple är det svårt att inte vilja åka tillbaka.

/Hanna von Zweigbergk